У настільній грі «Жах Аркгему» учасники опиняються у епіцентрі подій міста Аркгем, що відбуваються у 1926 році. Яскравий спалах бурхливих років, насичених на події. Гарні вони чи погані – вирішувати вам. Хоча, думка може бути неоднозначною, оскільки на все можна дивитися з різних сторін. Одні до самого світанку танцюють на танцполі, грають джаз доки не скінчаться сили, інші – розпивають підпільний алкоголь.. а хтось проводить стародавні ритуали, в надії на те, що вдастся пробудити Стародавніх. Чорна тінь вже наповзає на Аркгем, поширюється, як туман після дощу, у якому все зникає. Чи зникне це все назавжди? Все буде залежати саме від гравців, які у сюжеті гри стануть дослідниками, які будуть робити все можливе задля того, аби завадити Стародавнім перетнути межу між світами.
У наборі базової гри на вас буде очікувати чотири сценарії, у кожному з яких буде чекати одне з чотирьох чудовиськ: Ктулху, Гастур, Азатот, Шуб-Ніггурат. Протягом гри, гравці будуть боротися з монстрами, переміщуючись містом та збирати докази. У третьому виданні на учасників буде чекати модульне ігрове поле, яке буде завдавати конфігурацію районів та вулиць в залежності від сценарію.
Ігрова партія буде поділена на чотири фази:
Дія
У фазу дій кожен з учасників зможе виконати дві дії з доступних: Збір коштів, переміщення, оборона, атака, зосередженість, ухиляння, вивчення, обмін та дія.
Монстри
У фазу монстрів дослідники зіткнуться з небезпекою в бою та отримають поранення. Картки виснажених монстрів перевертаються підготовленою стороною догори, вони не рухаються та не атакують у раунді, але будуть вступати в бій у тій же зоні.
Зустрічі
У фазу зустрічі тоді, коли дослідних не буде перебувати у бою, він розігрує картку зустрічі вулиці чи району. Символи на картках зустрічей будуть вказувати, чого чекати, яку перевірку треба буде пройти і так далі. Мета цієї фази – здобути докази для просування сценарієм.
Міт
У цій фазі учасники мають взяти по два жетони міту та застосувати їх ефекти:
Розмістити докази
Додати монстрів на поле
Розповсюдити приреченість
Читати карти заголовків.
Для того, аби йти за сценарієм вперед, учасники мають виконувати різні завдання на картах кодексу. У тому разі, якщо дослідники виконають всі завдання, вони переможуть. Але, якщо на Аркгем ляже приреченість – вони програють.